viernes, 24 de enero de 2014

¿Es troba politisada la Junta Central Fallera, aixina com les Locals? / ¿Se encuentran politizadas la Junta Central Fallera, así como las Locales?

Renovacio Politica - Falles 2014
Image de:
German Galindo
S'acaba el mes de Giner i en Valencia se comença a olorar a polvora i a escoltar musica fallera. Se realisen les exaltacions de les falleres de cada falla i el fervor i l'agitacio fallera  comença a flotar en l'ambient.

Cada any son mes les persones, que tenen el sentiment d'unir-se i crear la seua associacio fallera, ya siguen per divergencies, ya siga per fer mes gran la festa fallera si cap.

El problema ve quan estos fallers demanen a la Junta Central Fallera, plantar una falla, encara que siga infantil per als mes menuts de la falla.

La Junta Central Fallera de cada localitat o poble deu aprovar o llegalisar el casal per a que tinguen autoritat de plantar una falla.

Ya siguen per temes economics, ya siga per temes politics. Dites falles no se llegalisen i la Junta Central Fallera sembla que espere que passe el temps i se desvanixquen les ilusions dels fallers que en tanta ilusio feren el casal.

En estos moments tenim a quatre falles en esta situacio, al menys que sapiam en la comarca de l'horta. 
Son:

La Falla del Mercat en Catarroja
La Falla de Rei en Jaume en Catarroja
La Falla Vila Ampar en Paiporta
La Falla La Costera en Puçol

A totes se'ls ha negat des de la seua Junta Local Fallera la possibilitat de plantar una falla, pese a presentar tots els papers.
 
Des de Renovacio Politica no entenem esta prohibicio a fallers de tota la vida, a on lo que busquen en engrandir mes la festa gran de Valéncia.

Renovacio Politica reclama una atencio fonamental a estos fets. Entenem que existix una politisacio de la festa i que mai se deuria haver permes ya que la festa fallera es una festa per a  reviscolar una antiga tradicio arraïlada en nostra cultura i abanda
rendir homenage a nostra Mare de Deu dels Desamparats i els politics no deurien de pervertir esta festa.

Aixina tambe volem donar un toc d'atencio a tots els fallers, per a que tornen a abraçar la llengua valenciana i rebugen el Valencià Normalisat que mos estan obligant a deprendre corrompent les nostres senyes d'identitat. Aixina com la realisacio dels llibrets fallers en editorials catalanes i no recolzant als editorials valencianes.

Des de Renovacio Politica alcem la veu per a que els fallers recolzen estes iniciatives, aixina com el soport que deurien rebre les associacions que s'oferixen a traduir els llibrets de la falla al valencià autentic.

Des de Renovacio Politica fem una cridà a tots els politics “Valencians” per a que defenguen nostra cultura valenciana que es unica en el mon, encara que siguen d'interes turistic internacional, exigim com venen exigint els fallers i els artistes fallers que la nostra festa siga be d'interes cultural immaterial i que hui per hui s'estan oblidant este punt, en el consegüent precarietat de nostres artistes fallers i de nostres falles en general.

Que els politics abandonen els “correfocs” en falles, ya que es una festa catalana i no valenciana.

En Renovacio Politica exigim que la festa gran de Valencia, no siga manipulada ni pels politics, ni pels politics imperialistes d'atres territoris aliens al nostre.

En Renovacio Politica exigim que se mos tracte com un Regne historic que forem en el seu moment i no sigam ningunejats pel que fon un comtat i que hui s'erigixen com els fundadors llegitims.


Renovacio Politica...



VOLEM LA FESTA FALLERA PER I PER A ELS VALENCIANS. I ALLUNYAR TOT VESTIGI ADOSSAT PER L'IMPERIALISME CATALÀ.



Senyes extretes del: Llevant


Renovacio Politica



Renovacio Politica - Fallas 2014
Imagen de:
German Galindo
Se acaba el mes de Enero y en Valencia se empieza a oler a pólvora y a escuchar música fallera. Se realizan las exaltaciones de las falleras de cada falla y el fervor y la agitación fallera se empieza a notar en el ambiente.

Cada año son más las personas, que tienen el sentimiento de unirse y crear su asociación fallera, ya sean por divergencias, ya sea por hacer más grande la fiesta fallera si cabe.

El problema viene cuando estos falleros piden a la Junta Central Fallera, plantar una falla, aunque sea infantil para los más pequeños de la falla.

La Junta Central Fallera de cada localidad o pueblo debe aprobar o legalizar el casal para que tengan autoridad de plantar una falla.

Ya sean por temas económicos, ya sea por temas políticos. Dichas fallas no se legalizan y la Junta Central Fallera parece que espere que pase el tiempo y se desvanezcan las ilusiones de los falleros que con tanta ilusión crearon el casal.

En estos momentos tenemos a cuatro fallas en esta situación, al menos que sepamos en la comarca de l’horta. 
Son:

    La Falla del Mercat en Catarroja
    La Falla de Rei en Jaume en Catarroja
    La Falla Villa Amparo en Paiporta
    La Falla La Costera en Puçol

A todas se les ha negado desde su Junta Local Fallera la posibilidad de plantar una falla, pese a presentar todos los papeles.

Desde Renovacio Politica no entendemos esta prohibición a falleros de toda la vida, donde lo que buscan en engrandecer más la fiesta grande de Valencia.

Renovacio Politica reclama una atención fundamental a estos hechos. Entendemos que existe una politización de la fiesta y que nunca se debería haber permitido ya que la fiesta fallera es una fiesta para
reavivar una antigua tradición arraigada en nuestra cultura y  rendir homenaje a nuestra Mare de Deu dels Desamparats y los políticos no deberían de pervertir esta fiesta.

Así también queremos dar un toque de atención a todos los falleros, para que vuelvan a abrazar la lengua valenciana y rechacen el Valenciano Normalizado que nos están obligando a aprender corrompiendo nuestras señas de identidad. Así como la realización de los llibrets falleros en editoriales catalanas y no apoyando a las editoriales valencianas.

Desde Renovacio Politica alzamos la voz para que los falleros apoyen estas iniciativas, así como el apoyo que deberían recibir las asociaciones que se ofrecen a traducir los llibrets de la falla al valenciano auténtico.

Desde Renovacio Politica hacemos un llamamiento a todos los políticos “Valencianos” para que defiendan nuestra cultura valenciana que es única en el mundo,
aunque sea de Interés turístico Internacional, exigimos como vienen exigiendo los falleros y los artístas falleros que nuestra fiesta sea bien de interés cultural inmaterial y que hoy por hoy se están olvidando este punto, con la consiguiente precariedad de nuestros artistas falleros y de nuestras fallas en general.
Que los políticos abandonen los Correfocs en fallas, ya que es una fiesta catalana y no valenciana.

En Renovacio Politica exigimos que la fiesta grande de Valencia, no sea manipulada ni por los políticos, ni por las políticas imperialistas de otros territorios ajenos al nuestro.

En Renovacio Politica exigimos que se nos trate como un Reino histórico que fuimos en su momento y no seamos ninguneados por el que fue un condado y que hoy se erigen como los fundadores legítimos.

Renovacio Politica...
QUEREMOS LA FIESTA FALLERA POR Y PARA LOS VALENCIANOS. Y ALEJAR TODO VESTIGIO ADOSADO POR EL IMPERIALISMO CATALÁN.

Datos extraídos de: Levante

Renovacio Politica

No hay comentarios:

Publicar un comentario